Законопроект об уголовной ответственности, наступающей вследствие причинения вреда собаками. Озвученный вчера на ТВ.

Внизу комментарии к аналогичному  законопроекту, зарегистрированному в 2003

Проект
Вноситься народним
депутатом України
Левцуном В.І.
(посвідчення № 207)

ЗАКОН УКРАЇНИ

Про внесення змін і доповнень до деяких законодавчих актів України щодо регулювання окремих питань та відповідальності при утриманні собак та інших домашніх тварин

Верховна Рада України   п о с т а н о в л я є:

І. Внести до Кримінального кодексу України (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2001, № 25-26, ст.131 із наступними змінами) такі зміни:

1. Додати нову статтю 119-1 наступного змісту:

“Стаття 119-1. Вбивство внаслідок порушення правил утримання собак або інших домашніх тварин

1. Порушення власником собаки або іншої домашньої тварини, або особою, якій тварина належить на інших підставах, або особою, що виконувала функції супровідника тварини правил утримання домашніх тварин, внаслідок котрого сталась загибель людини, –

карається позбавленням волі на строк від восьми до десяти років.

2. Ті самі дії, внаслідок котрих сталась загибель двох або більше осіб або загибель неповнолітньої дитини, –

караються позбавленням волі на строк від десяти до дванадцяти років.

2. Додати нову статтю 128-1 наступного змісту:

“Стаття 128-1. Тяжкі або середньої тяжкості тілесні ушкодження внаслідок порушення правил утримання собак або інших домашніх тварин

1. Порушення власником собаки або іншої домашньої тварини, або особою, якій тварина належить на інших підставах, або особою, що виконувала функції супровідника тварини правил утримання домашніх тварин, наслідком котрого стало спричинення шкоди здоров’ю людини у вигляді тяжких або середньої тяжкості тілесних ушкоджень, –

карається позбавленням волі на строк від трьох до п’яти років.

2. Ті самі дії, наслідком котрих стало заподіяння тяжких або середньої тяжкості тілесних ушкоджень двом або більше особам або неповнолітній дитині, –

карається позбавленням волі на строк від п’яти до восьми років.

3. В частині 4 статті 296 після слів та символів “або заздалегідь заготовленого для нанесення тілесних ушкоджень,” додати слова та символи “або з використанням собак службових чи бійцівських порід,”

ІІ. Внести до Кодексу України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-20) (Відомості Верховної Ради Української РСР (ВВР)
1984, додаток до № 51, ст.1122 із наступними змінами) такі зміни:

1. Абзац другий частини першої статті 154 викласти в наступній редакції:

“тягне за собою накладення штрафу на громадян від тридцяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і накладення штрафу на посадових осіб – від п’ятдесяти до сімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.”.

2. Абзац другий частини другої статті 154 викласти в наступній редакції:

“тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від сімдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб – від ста до ста п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.”.

3. Додати нову статтю 154-1 наступного змісту:

“Стаття 154-1. Порушення вимог законодавства щодо обов’язкового страхування відповідальності власників собак шкоди, яка може бути заподіяна третім особам

Ухилення від обов’язкового страхування відповідальності власників собак (за переліком порід, визначених Кабінетом Міністрів України) шкоди, яка може бути заподіяна третім особам –

тягне за собою накладення штрафу на громадян від десяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і накладення штрафу на посадових осіб – від тридцяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Повторне протягом року (але не раніше тридцяти календарних днів з моменту останнього правопорушення) порушення вимог законодавства щодо обов’язкового страхування відповідальності власників собак –

тягне за собою накладення штрафу на громадян від п’ятдесяти до сімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і накладення штрафу на посадових осіб – від сімдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.”.

ІІІ. Внести до Закону України “Про захист тварин від жорстокого поводження” (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2006, № 27, ст. 230) такі зміни:

1. Перед частиною першою статті 9 додати нову частину наступного змісту:

“Забороняється утримувати собак незареєстрованими належним чином.”.

2. Після частини третьої статті 9 додати нову частину наступного змісту:

“При використанні собаки для охорони території повинні бути встановлені попереджувальні надписи про небезпеку.”.

3. Частину четверту статті 9 викласти в новій редакції:

“Забороняється супровід потенційно небезпечних собак та собак, які визнані небезпечними, особам, яким не виповнилося 16 років, психічно хворим або фізично неспроможним керувати твариною.”.

4. Після частини п’ятої статті 9 додати нову частину наступного змісту:

“Дозволяється виводити собак за межі квартири, території подвір’я, організацій, підприємств тощо лише на повідку з прикріпленим до нашийника особистим номерним знаком, а собак бійцівських та службових порід, обов’язково на короткому повідку (не більше 0,7 м) і в наморднику.”.

5. Після частини шостої статті 9 додати нову частину наступного змісту:

“Не дозволяється приводити тварин (крім собак–поводирів) у приміщення магазинів і кафе (крім спеціалізованих закладів для тварин), об’єктів громадського харчування, установ охорони здоров’я, освіти та культури, на територію дитячих та спортивних майданчиків, а також перевозити тварин у ліфтах без згоди інших пасажирів.”.

6. Після частини восьмої статті 9 додати нову частину наступного змісту:

“Відповідальність за дії тварин несуть їх власники, особи, яким тварини належать на інших підставах, а також особи, які супроводжують тварину.”.

ІV. Прикінцеві положення

1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.

2. Кабінету Міністрів України та іншим центральним органам виконавчої влади у місячний строк з дня опублікування цього Закону привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом.

Голова Верховної Ради України

 

ВИСНОВОК

на проект Закону України “Про утримання та поводження з домашніми непродуктивними тваринами в населених пунктах”

(реєстрац. № 3175-2 від 06.11.2003 р.)

Даний проект містить пропозиції по врегулюванню суспільних відносин у сфері поводження з тваринами  в населених пунктах.  В ньому, зокрема, визначені принципи утримання та поводження з домашніми тваринами в населених пунктах,  повноваження органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в даній сфері, вимоги щодо поводження із тваринами у населених пунктах, організаційні засади здійснення контролю за додержанням законодавства  у сфері поводження із тваринами у населених пунктах тощо.

Проаналізувавши проект, Головне управління вважає за необхідне висловити до нього наступні зауваження.

До Кримінального та Кримінально-процесуального

кодексів України

1. Відповідно до чинного Кримінального кодексу України (КК) заподіяння тілесних ушкоджень визнається злочином незалежно від того, за допомогою яких саме засобів та знарядь ці діяння були вчинені — холодної чи вогнепальної зброї, інших предметів або ж тварин, у т.ч. домашніх. Тому будь-якої необхідності у доповненні КК статтею 128-1 немає.

За усталеними правилами кваліфікації злочинів, які застосовуються у практичній діяльності, у разі, якщо, наприклад, тяжкі чи середньої тяжкості тілесні ушкодження заподіяні умисно (наприклад, внаслідок свідомого нацькування собаки на потерпілого), кримінальна відповідальність настає за статтями 121 чи 122 КК, а якщо через необережність (власник собаки на прогулянці відпустив його з повідка, і злий собака накинувся на перехожого) — за статтею 128 КК. Так само за умисне нацькування тварини, що спричинило заподіяння легких тілесних ушкоджень, відповідальність настає за ст. 125 КК. Спричинення ж легких тілесних ушкоджень через необережність не становить суспільної небезпеки, а тому, якщо такі наслідки настали в результаті порушення правил утримання та поводження з домашніми тваринами, настає не кримінальна, а адміністративна (див. ч. 2 ст. 154 Кодексу України про адміністративні правопорушення (КУпАП)) та цивільно-правова відповідальність, що повною мірою дозволяє захистити права і законні інтереси потерпілих і виконує завдання щодо виховання власників тварин у дусі поваги до прав інших громадян та правил співжиття.

2. Відповідно до цього відпадає необхідність і внесення запропонованих змін до ст. 27 Кримінально-процесуального кодексу України.

Категория: 

Комментарии

мене покусала сусідська собака на подвірї загального користування,господар собаки навіть не вибачився за здіяне, а ще пригрозив мовляв нема чого тут ходити. Що мені робити, бо перебувати на одному подвірї з агресивним собакою я і моя сімя більше не може

Звернутися до травмопункту де взяти довідку про нанесенні ушкодження та ступінь їх тяжкості, а потім до дільничного інспектора міліції де написати заяву.